Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
Pakketdiensten en logistiek uitbesteden

Hoe wij werken? Ontdek de stappen!

Ieder zijn vak: jullie de commercie, wij de zending. Hier zijn we, al zeggen we het zelf, uiterst bedreven in. Dankzij jarenlange ervaring weten we wat werkt voor welk pakket en waar eventuele pijnpunten zitten. Daar kunnen we tijdig op anticiperen, waardoor we problemen voorkomen.

Ontdek de stappen

Tms icon

Stap 1: Registreren

Registreer je eenvoudig in ons portaal. Heb je een eenmalige zending? Ga direct door naar stap 2. Verstuur je regelmatig pakketten? Dan bespreken we graag eerst de samenwerkingsafspraken.

Tms icon

Stap 2: Aanmelden

Eenmaal geregistreerd kun je in ons portaal, op elk moment, één of meerdere pakketten aanmelden, waarbij je de details en gewenste verzendwijze vermeldt. Een fluitje van een cent!

Spoedkoerier icon

Stap 3: Verzending naar het depot

Waar dan ook in de Achterhoek of Twente, wij halen jouw pakket op bij je bedrijf, waarna wij het vervoeren naar ons depot aan de rand van Doetinchem.

Pakket icon

Stap 4: Verzending naar het distributiecentrum

Vanuit ons depot vervoeren wij je pakket naar het distributiecentrum. Elk pakket krijgt een Track & Trace code. Hierdoor kun jij, net als jouw klant, elke zending real-time volgen.

Breukgevoelig icon

Stap 5: Sorteren

In het distributiecentrum wordt jouw pakket gesorteerd en klaargezet om te vertrekken naar één van onze regionale partners in Nederland of België.

Kortelijnen icon

Stap 6: Regionale partners

We zijn er bijna! Het pakket vertrekt naar de juiste regionale partner bij jullie klant in de buurt, waar zij het ontvangen en sorteren voor de laatste stap.

Flexibel icon

Stap 7: De bezorging

Bij deze regionale partner staat een koerier klaar om het pakketje in goede staat af te leveren op de eindbestemming. Klant blij, jij blij, wij blij!

Uitstekende communicatie met KSO

Altijd in contact

Via ons Transport Management System boek je zendingen in. Je voorziet de zendingen van een label, wij ontvangen een melding en onze planner zorgt ervoor dat het pakket bij jou wordt afgehaald. Daarna scannen we de barcode en informeren de ontvanger dat we de zending komen afleveren op het gewenste moment. Is de planning van de dag in kwestie bekend? Dan sturen we de ontvanger een bericht met gepland moment van aflevering.

Werken bij KSO Logistics
Online boekingssysteem koppelen

Snel aangesloten

Je kan jouw webshop gemakkelijk koppelen aan ons online boekingssysteem. Overweeg je om jouw webshop logistiek uit te besteden? Dan maken we samen een afspraak over de start en inrichting van de samenwerking, stemmen we de koppeling af en starten we zodra de service live is op jouw website. Klanten kunnen nu, na het doen van een bestelling, de zending volgen met online track & trace. Dit draagt bij aan de bezorgbeleving en geeft beide partijen zekerheid.

Ervaar zelf onze werkwijze

Jouw zendingen zijn bij KSO Logistics in goede handen. Wil je zelf onze werkwijze ervaren? Meld dan jouw zendingen aan via ons TMS en ontdek het gemak.

Wil je eerst meer informatie over de diensten en mogelijkheden voor jou? Neem vrijblijvend contact op, wij helpen je graag!

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een zending plaatsen?

Om een zending te plaatsen bij KSO Logistics, dien je je eerst te registreren op ons portaal. Na registratie ontvang je inloggegevens. Lees alles over onze werkwijze.

Hoe registreer ik mij?

Om je te registreren bij KSO Logistics, ga je naar ons portaal en volg je de stappen om je te registreren als klant. Na registratie ontvang je inloggegevens waarmee je toegang krijgt tot ons portaal. Als je vragen hebt over het registratieproces of meer informatie wilt over het versturen van pakketten, kun je altijd contact met ons opnemen.

Worden pakketten ook bij ons afgehaald?

Ja, bij KSO halen we pakketten al vanaf één stuk per dag af bij al onze klanten.

Wat moet ik doen als ik een pakket heb gemist?

Heb je een pakketje gemist omdat je niet thuis was op het moment van bezorging? Dan gaat het pakketje terug naar ons depot. Geen paniek, je kunt verschillende dingen doen om alsnog je pakketje te ontvangen. Lees hier alles over als je een pakket hebt gemist.

Ben ik zeker van levering bij KSO Logistics?

Ja. 99% van al onze pakketzendingen wordt succesvol bij de ontvanger bezorgd bij de eerste poging. In enkele gevallen dat de eerste poging niet succesvol is geweest, proberen wij het een tweede keer.

Kunnen jullie op regelmatige basis terugkerende zendingen verzorgen voor zakelijke klanten?

Als je op regelmatige basis pakketten wilt versturen, gaan we graag het gesprek met je aan om aantrekkelijke afspraken te maken op basis van een intensievere samenwerking.

Welke branches worden ondersteund door KSO Logistics?

KSO Logistics biedt diensten aan in diverse sectoren zoals fashion, webshop logistiek, elektronica en versproducten, en ook in andere bedrijfstakken waar logistieke ondersteuning vereist is.

Welke logistieke diensten biedt KSO Logistics aan?

KSO Logistics biedt een breed scala aan logistieke diensten, waaronder pakketdienstendistributieservice, spoedkoerierpalletdistributie en koeriersdiensten.

Hoe worden kwetsbare of breekbare items behandeld?

Het netwerk van KSO Logistics is gespecialiseerd in zendingen die speciale zorg behoeven. Denk aan bloemen, wijnen, medicijnen en versgoederen zoals gebak en fruit. Het sorteerproces wordt door ons voornamelijk met de hand uitgevoerd, waardoor wij persoonlijke zorg aan jouw zending kunnen geven die nodig is.

KSO Logistics 20
KSO Logistics 52